Nasze projekty

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Ludowie Polskim – zagraniczne praktyki uczniów szkoły

Współpracę z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Ludowie Polskim rozpoczęliśmy pod koniec roku 2017. W wyniku naszej współpracy powstał projekt "Zawodowcy w Europie - Zagraniczne praktyki szansą na rozwój osobisty i zawodowy uczniów". W ramach niniejszego projektu na zagraniczne praktyki wyjedzie 36 uczniów szkoły z kierunków: technik organizacji reklamy, technik rolnik, technik hotelarstwa, oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Praktyki odbywają się we Włoszech, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Szkoła znajduje się w niewielkiej miejscowości w województwie dolnośląskim. Miesięczne zagraniczne praktyki są okazją dla uczniów szkoły i wsparciem ich wszechstronnego rozwoju.

Przed wyjazdem przygotowaliśmy uczniów do w zagranicznych praktyk, dając możliwość udziału w szeregu różnych szkoleń. Uczniowie uczęszczali na zajęcia językowe, zarówno z języka angielskiego jak i włoskiego. Ponadto uczniowie mieli zapewnione szkolenie kulturowe, którego jednym z celów było poznanie kultury i zwyczajów włoskich i zmniejszenie szoku kulturowego. Ponadto dla uczniów zorganizowano szereg spotkań o tematyce informacyjno-organizacyjnej, których celem było przybliżenie programu Erasmus+, projektu oraz wszystkich szczegółów samego wyjazdu.

Pierwsza grupa w projekcie wyjechała na zagraniczne praktyki do Włoch do niewielkiej miejscowości Riolo Terme. 14 uczniów szkoły z kierunków: technik organizacji reklamy, technik rolnik, technik hotelarstwa, oraz technik żywienia i usług gastronomicznych odbyło swoje praktyki we włoskich firmach, hotelach czy restauracjach.

Miejsca praktyki były różnorodne i dopasowane do kierunku nauki:

• Terme di Riolo Bagni Srl, Via Firenze 15, Riolo Terme 48025
  • Chiosco Timorso, Via Firenze 18/d, Riolo Terme 48025
  • Pizzeria Da Mario, Via Martiri di Marzabotto 5, Riolo Terme 48025
  • Atlantide Soc. Coop. Sociale p.a. presso Rocca di Riolo, Piazza Ivo Mazzanti, Riolo Terme 48025
  • Hotel Cristallo, Via Firenze 7, Riolo Terme 48025
  • Pasta della Casa, Laboratorio artigenale di pasta, Via Tebano 150, Faenza 48018
  • Ente di gestione per i Parchi e la Biodiversità - Romagna, Via Aldo Moro 2, Riolo Terme 48025
  • Az. Agr. Vignoli s.s. società agricola, Via Caduti di Toranello 34/A, Riolo Terme 48025
  • IF – Imolafaenza I.A.T. Riolo Terme, Corso Matteotti 40, Riolo Terme 48025

Wyjazd na zagraniczne praktyki to nie tylko praca w zawodzie i rozwój kompetencji twardych, lecz okazja dla uczniów do rozwoju w wielu wybranych kierunkach. By im to ułatwić, w czasie wolnym, zorganizowano program kulturowy. Uczniowie zwiedizli dwa niezwykle piękne i cieszące się dużą popularnością miasta, tj.: Florencja i Wenecja (w obu przypadkach zapewniono przewodnika, który opowiedział o najważniejszych aspektach miast).

Sami uczniowie tak relacjonowali program kulturowy:
  • Florencja oraz Wenecja zrobiły na mnie ogromne wrażenie.
  • Wycieczki były bardzo ciekawe. Mogliśmy zwiedzić z przewodnikiem takie miasta jak Wenecja czy Florencja, zobaczyć interesujące miejsca i to jak żyją tam ludzie.
  • Program kulturowy bardzo mi się podobał, organizacja wycieczek i sama podróż do Włoch była wspaniałym przeżyciem.

Na koniec kilka słów uczniów na temat udziału w projekcie zagranicznych praktyk:

• Podczas miesięcznej praktyki wykonywałam różne zadania w programach komputerowych. Sporządzałam kalkulacje w programie Excel, opracowywałam plany marketingowe oraz wiele różnych zadań związanych z reklamą. Wyjazd do Włoch oceniam na bardzo dobry. Poznałam nawyki i kulturę włoską oraz podszkoliłam się z zakresu języka angielskiego i włoskiego. Podczas tej wycieczki polepszył mi się kontakt z moimi rówieśnikami. Dzięki odbytej praktyce mam świadomość odpowiedzialności za swoje zachowanie oraz powierzone mi zadania.
  • Pomagałam w organizacji różnych eventów, tworzyłam własne koncepcje wystaw sklepowych i okien wystawowych. Cały staż mogę zaliczyć do bardzo udanych i spełniających oczekiwania. Pracowałam w firmie: Atlantide Soc. Coop. p.a. presso Rocca di Riolo we Włoszech.
  • Pobyt we Włoszech będę wspominać całe życie. Poznałam inną kulturę i tradycję. Odbywałam praktyki w twierdzy Roco di riolo w Riolo Terme razem z koleżanką z klasy - Martyną. Wspólnie doszłyśmy do wniosku, że Włosi to bardzo miły i pomocny naród. Praktyki zbliżyły naszą całą grupę. Wspólnie poznawaliśmy zakątki tego wspaniałego kraju. Jeździliśmy na wycieczki, wspólnie spędzaliśmy czas na mieście. Cały wyjazd wspominam bardzo dobrze. Wiele się nauczyłam, pogłębiłam swoją znajomość języka angielskiego i włoskiego. Moja praca była bardzo interesująca a personel pomocny. Chętnie bym tam wróciła!

szkół

o dofinansowanie

1247

uczniów

mających szansę na zagraniczne praktyki